Blog van Babette Henstra

Babette

Mee dromen

Nee, ik lees niet 24/7 het nieuws op mijn smartphone, maar wel  vaak. Eigenlijk zou ik het appje van mijn telefoon moeten verwijderen, maar er is iets wat mij tegenhoudt.  Wat is het waardoor ik toch steeds dat apparaat bij mij in de buurt houd? Mijn  geluk wordt niet daardoor bepaald, dat is zeker. Het brengt eerder nare dingen en gevoelens met zich mee. Op facebook worden er nare foto’s geplaatst van ernstig zieke kinderen, mishandelde dieren en klaagzang over het slechte weer. En dan wordt er van je gevraagd om de foto’s te ‘liken’. Ik ‘like’ er echt niks aan.  Maar is het niet egoistisch om het geluk overal tegen te komen en het slechte, nare nieuws niet te willen horen of lezen?

Een paar dagen geleden… we waren heerlijk aan het wandelen in het bos bij kasteel Groeneveld. Mijn kinderen rennen door de bladeren, gooien een bal naar de hond en proberen elkaar te pakken. Ik sta stil en kijk… en ik geniet.

Geluk! Ik voel mij trots en blij. Ik zie mijn  “vlindertjes”  daar vliegen tussen de bomen en de groen, gele en bruine blaadjes. Hun oogjes stralen, hun benen en armen dansen door de lucht. Ik droom met ze mee. Ik vind het mooi om te zien hoe ze genieten van de natuur, van de vrijheid die wij ze kunnen bieden.

BLIEP! Mijn smartphone piept. Weg is mijn droom. De gijzeling in Reuver die mij al de hele dag bezig houdt. Het arme meisje is niet meer. Hallo wrede wereld, daar zijn we weer. Vreselijk wat er is gebeurd.

Ik vraag mij echter steeds vaker af waarom ik dit soort dingen toch steeds weer wil ‘mee beleven’.  Er is namelijk niks wat ik aan de situatie kan veranderen. Is het het gevoel dat ik toch bang ben om egoïstisch gevonden te worden?

Een ding is zeker, ik wil dit niet meer. Ik wil alleen nog mee dansen met mijn kindjes, mee dromen met die lieve lachjes!

 

Babette (27) woont samen  met Arjan (29) en is moeder van Fleur (3) en Merlijn (1,5). Babette werkt als gastouder in Vathorst via Gastouderbureau Kroostopvang Amersfoort e.o.
Website: http://gastouderopvang-lievelachjes.jouwweb.nl en  www.kroostopvang.nl

Plaats een reactie